Modelové situace v obrazech - Čtveřice obrázků
- znáte z Koménia
|
|
- Určeno pro žáky 1. – 5. tříd základních škol, speciální a praktické školy, družiny a mateřské školy - předškolní věk.
- Použijete je v mnoha předmětech - český jazyk, anglický jazyk, prvouka, sloh, výtvarná výchova atd.
- Karty určitých témat lze využít při výuce první pomoci.
- Rozvíjí vnímání, paměť, fantazii, logické myšlení a řeč a slovní zásobu.
- Pomáhá dětem chápat souvislosti a vztahy mezi jevy.
- Jednoduchá příprava do hodiny. Obrazy jsou uloženy v obalu, který obsahuje návody a způsoby práce.
- Umožní aktivní zapojení velkého počtu žáků do probíraného tématu. Pracovat můžete v lavici, na tabuli, ve skupinách viz. obrázky.
- Vysvětlí problém formou hry.
- Žáky práce s kartami baví.
- Soubor obsahuje 60 obrazů = 15 příběhů - školních lavic.
|
|
Vzájemné respektování
Vzájemné respektování, logopedie, prevence, sloh, větná stavba, obrázková osnova, vyprávění, společní jmenovatelé, tvoření vět, slovní zásoba, dějová posloupnost, začít spolu
1. Maminka, syn a sáček bonbónů v kuchyni
|
2. Paní učitelka s dětmi ve třídě
|
3. Prosím
|
4. Děkuji
|
|
1. Hříšník maluje na lavici
|
2. Odhalení
|
3. Pan ředitel jedná s tatínkem
|
4. Náhrada škody
|
Princip práce
60 barevných obrazových karet formátu A5 obsahuje 15 příběhů situací z reálného prostředí, do kterých se děti mohou dostat. Děj situací je postupně rozkreslen na čtyřech kartách tak, aby z něho bylo možno vyčíst: Proč se to stalo! Jak se to stalo! Když se to už stane, co pro to udělat, aby se to příště nestalo. A když se to stane, jak se zachovat!
|
Situace
|
Ukázky dalších situací
|
- Udržujeme čistotu a pořádek
- Vážíme si věcí
- Nebereme druhým, co nám nepatří
- Vážíme si věcí kamarádů, školy i svých
- Přicházíme včas, upravení a čistí
- Neubližujeme kamarádům
- Uklízíme v šatně
- Co způsobíme druhým, stane se i nám
|
- Neběháme po chodbách
- Starší pomáhají mladším
- Sami na něco nestačíme - požádáme druhé
- Když jeden mluví ostatní naslouchají
- Problém řešíme domluvou
- Podporujeme se navzájem
- Umíme se rozdělit
|
|
Komu je výuková pomůcka určena:
Pro žáky 1. – 5. tříd základních škol, speciální a praktické školy, družiny a mateřské školy - předškolní věk.
|
Možné způsoby práce:
- Učitel karty zamíchá a požádá žáky, aby je roztřídili do čtveřic podle toho, jak spolu souvisejí
- Vždy čtveřice obrazů tvoří jednu situaci. A žáci musejí obrazy postupně seřadit tak, jak šel děj.
- Učitel jeden z obrázku situace vyjme a požádá žáka – skupinu žáků, aby chybějící obraz dovyprávěli, domalovali či předvedli
- Učitel vybere žáka – skupinu žáků, aby předstoupil(i) před třídu se svojí situací a popsal(i) všem, co se v ní stalo.
- Situace rozebereme z různých hledisek, například: Kde se stala chyba? Jak tomu šlo zabránit? Jak se v takové situaci správně zachovat? Co ještě by se mohlo stát? apod.
- Žáci hledají na čtveřici obrazů společné prvky, obrázky či podstatná jména, tvoří větnou stavbu, referát, hledají společné jmenovatele.
|
|
|
Proč pomůcku použít:
- vypracovaná témata osloví většinu předmětů prvního stupně (prvouka, sloh, výtvarná výchova, jazyk český)
- pomůcka rozvíjí vnímání, paměť, fantazii, logické myšlení a řeč /vyprávění/
- dítě se učí správně chápat souvislosti a vztahy mezi jevy
- princip práce žáci rychle pochopí
- oživení hodiny /žáci třídí, řadí, vyprávějí, malují či předvádějí/
- zjednodušená příprava do hodiny.
- každopádně zjednodušenou přípravu do hodiny
- aktivní zapojení co největšího počtu žáků do probíraného tématu
- žáci chtějí pracovat, neboť zapojí většinu smyslů a práce je různorodá
- vysvětlovaný problém je forma hry
|
Vydáváme tato témata:
|
- Nebezpečné situace I.
- Nebezpečné situace II.
- Dopravní výchova – chodci
- Dopravní výchova – cyklisté
- Slušné chování
- Vzájemné respektování
|
- Péče o zdraví
- Rodina
- Společenské chování
- První pomoc
- Ekologie
- Informační a komunikační technologie
|
Použité materiály:
Barvy, papír a laminace má testy na zdravotní nezávadnost.
Obrazy z křídového papíru jsme testovali:
- na cucání
- na ohýbání z nervozity
- na pevnost, ukazujete-li obrazy třídě
- na roztržení, když se žáci o obrazy tahají
a zvolili jsme takové materiály, abyste byli dlouho spokojeni. Uvnitř obalu najdete popis situací a na zadní straně návod a způsoby použití.
|
Rozměry:
Obrazy jsou formátu A5.
Záruční lhůta a náhradní díly
Viz.: Obchodní podmínky
Cena:
835,- Kč provedení standard
1 185,- Kč provedení standard + oboustranná laminace 80 mic TOUCH kapsa
Na tuto pomůcku můžete čerpat peníze ze šablon.
Obj.č. 02-30 Dopravní výchova - chodci - (provedení standard) - 835,- Kč
Obj.č. 02-31 Dopravní výchova - chodci - (provedení standard + oboustranná laminace) - 1 185,- Kč
Obj.č. 02-10 Nebezpečné situace I. - (provedení standard) 835,- Kč
Obj.č. 02-11 Nebezpečné situace I. - (provedení standard + oboustranná laminace) 1 185,- Kč
Obj.č. 02-20 Nebezpečné situace II. - (provedení standard) 835,- Kč
Obj.č. 02-21 Nebezpečné situace II. - (provedení standard + oboustranná laminace) 1 185,- Kč
Obj.č. 02-50 Slušné chování - (provedení standard) 835,- Kč
Obj.č. 02-51 Slušné chování - (provedení standard + oboustranná laminace) 1 185,- Kč
Obj.č. 02-60 Vzájemné respektování - novinka - (provedení standard) 835,- Kč
Obj.č. 02-61 Vzájemné respektování - novinka - (provedení standard + oboustranná laminace) 1 185,- Kč
|
|