Určeno pro žáky 1. – 5. tříd základních škol, speciální a praktické školy, družiny a mateřské školy - předškolní věk.
Použijete je v mnoha předmětech. ČJ, AJ, Prvouka, Sloh, VV.
Rozvíjí vnímání, paměť, fantazii, logické myšlení a řeč a slovní zásobu.
Pomáhá dětem chápat souvislosti a vztahy mezi jevy.
Jednoduchá příprava do hodiny. Obrazy jsou uloženy v obalu, který obsahuje návody a způsoby práce.
Umožní aktivní zapojení velkého počtu žáků do probíraného tématu. Pracovat můžete v lavici, na tabuli, ve skupinách viz. obrázky.
Vysvětlí problém formou hry.
Žáky práce s kartami baví.
Soubor obsahuje 60 obrazů = 15 příběhů - školních lavic.
Dopravní výchova - chodci
Princip práce
60 barevných obrazových karet formátu A5 obsahuje 15 příběhů nebezpečných situací z reálného prostředí, do kterých se děti mohou dostat. Děj situací je postupně rozkreslen na čtyřech kartách.
Situace
Ukázky dalších situací
Přecházení čtyřproudé silnice
Bezpečně vycházet z domu
Cyklostezka v parku
Chůze po silnici bez chodníku
Poutání v autě
Přecházení silnice na semafor
Přecházení silnice bez semaforu
Přecházení silnice s ostrůvkem
Snížená viditelnost
Vyběhnutí zpoza autobusu
Vyběhnutí zpoza zaparkovaných aut
Vyhýbání se na chodníku
Vycházení před školou
Vystupování z auta
Železniční přejezd
1.
2.
5.
8.
9.
12.
13.
14.
Komu je výuková pomůcka určena:
Pro žáky 1. – 5. tříd základních škol, speciální a praktické školy, družiny a mateřské školy - předškolní věk.
Možné způsoby práce:
Učitel karty zamíchá a požádá žáky, aby je roztřídili do čtveřic podle toho, jak spolu souvisejí
Vždy čtveřice obrazů tvoří jednu situaci. A žáci musejí obrazy postupně seřadit tak, jak šel děj.
Učitel jeden z obrázku situace vyjme a požádá žáka – skupinu žáků, aby chybějící obraz dovyprávěli, domalovali či předvedli
Učitel vybere žáka – skupinu žáků, aby předstoupil(i) před třídu se svojí situací a popsal(i) všem, co se v ní stalo.
Situace rozebereme z různých hledisek, například: Kde se stala chyba? Jak tomu šlo zabránit? Jak se v takové situaci správně zachovat? Co ještě by se mohlo stát? apod.
Žáci hledají na čtveřici obrazů společné prvky, obrázky či podstatná jména, tvoří větnou stavbu, referát, hledají společné jmenovatele.
Proč pomůcku použít:
vypracovaná témata osloví většinu předmětů prvního stupně (prvouka, sloh, výtvarná výchova, jazyk český)
pomůcka rozvíjí vnímání, paměť, fantazii, logické myšlení a řeč /vyprávění/
dítě se učí správně chápat souvislosti a vztahy mezi jevy
princip práce žáci rychle pochopí
oživení hodiny /žáci třídí, řadí, vyprávějí, malují či předvádějí/
zjednodušená příprava do hodiny.
každopádně zjednodušenou přípravu do hodiny
aktivní zapojení co největšího počtu žáků do probíraného tématu
žáci chtějí pracovat, neboť zapojí většinu smyslů a práce je různorodá
vysvětlovaný problém je forma hry
Vydáváme tato témata:
Nebezpečné situace I.
Nebezpečné situace II.
Dopravní výchova – chodci
Dopravní výchova – cyklisté
Slušné chování
Vzájemné respektování
Péče o zdraví
Rodina
Společenské chování
První pomoc
Ekologie
Informační a komunikační technologie
Použité materiály:
Dodáváme dvě varianty:
Z tvrdého a kvalitního křídového papíru.
Z oboustranně laminovaného tvrdého křídového papíru. Oboustranná laminace (80 mic TOUCH kapsa - lesk) odolává špíně, vodě, otěru a dětem.
Barvy, papír a laminace má testy na zdravotní nezávadnost.
Obrazy jsme testovali:
na cucání
na ohýbání z nervozity
na pevnost, ukazujete-li obrazy třídě
na roztržení, když se žáci o obrazy tahají
a zvolili jsme takové materiály, abyste byli dlouho spokojeni. Za pomoci magnetu obrazy připevníte na nástěnky či tabuli. Baleno v krabici, podle témat. Ta je stejného materiálového provedení. Na čelní straně je popis příslušného tématu a zadní strana obsahuje seznam situací příslušného tématu.